divendres, 26 de novembre del 2010

A la biblioteca expliquen contes









A la Biblioteca de l'escola la Gemma ens ha explicat dos contes molt bonics:

EL LLOP SENTIMENTAL I EL PEIX IRISAT

dilluns, 22 de novembre del 2010

A la Biblioteca de l'escola contes i cinema!!!

Avui a la Biblioteca de l'escola la Gemma ens ha explicat dos contes molt bonics:

EL LLOP SENTIMENTAL I EL PEIX IRISAT

I si no us ho voleu tornar a perdre... obriu bé els ulls i les orelles que molt aviat hi tornarà a haver la tarda del conte, no us despisteu.

Dilluns vinent tarda de cinema.

Per més informació visiteu el Bloc de la Biblioteca

diumenge, 21 de novembre del 2010

Llibres, llibres....

EXPOSICIÓ D'ÀLBUMS IL·LUSTRATS

Els àlbums il·lustrats es caracteritzen per la relació de codis visuals i textuals en la transmissió de significat, de manera que esdevenen una porta oberta a la imaginació i una possibilitat de construcció narrativa interessant, també pel que fa a l'aprenentatge visual, tradicionalment oblidat a les escoles, és a dir, el que podríem anomenar "alfabetització visual" en paraules de Matilde Portalés en el seu article
Us recomano aquest video:
..... és un viatge d’anada i tornada a dins un àlbum il·lustrat.

A  la nostra biblioteca hem muntat una exposició d'  àlbums il·lustrats, per animar i recomanar llibres als nostres alumnes  Aquí teniu una petita mostra, podeu venir-los a veure.



Activitats de la nostra Biblioteca

A les cinc de la tarda

 EL CONTE DEL DILLUNS

El conte del dilluns és una activitat que va
adreçada als  nens i nenes de l'escola.
Consisteix en l'explicació d'un conte.Va
a càrrec de mestres que fan de conta contes. 
Amb aquesta activitat volem treballar el foment de la lectura per
crear futurs lectors, desenvolupar la imaginació i proporcionar una forma 
de conèixer i entendre el món.

EL CINEMA DEL DILLUNS


El cinema del dilluns és també una activitat adreçada  a tots els nens de l'escola. Consisteix en veure una pel·licula. Volem que els nens i nenes de l'escola tinguin una bona  educació audiovisual. 

L'educació audiovisual transmet coneixements sobre el llenguatge i les tècniques audiovisuals. La profunditat d’un pla, la música, la il·luminació, un determinat moviment de càmera ens diuen coses que no són expressades verbalment i que cal que l’espectador sàpiga, descodifiqui i pugui apreciar.

El treball amb el cinema i la comunicació a l’escola permet trencar amb el caràcter habitualment unidireccional que té la imatge audiovisual. El potencial motivador del cinema a l’escola pot generar dinàmiques de diàleg, de confrontació i reflexió que ens pot ajudar a formar-nos com a espectadors, a tenir criteri i capacitat crítica. A més, l’anàlisi crítica del cinema i de les imatges audiovisuals promou el gust per la pregunta, per descobrir i per reinterpretar fets i esdeveniments, que és l’essència mateixa de la dinàmica educativa.

 




Les maletes viatgeres






Un curs més des de la biblioteca volem continuar el projecte: Les maletes viatgeres. 

El curs passat van ser un éxit, també ho esperem en aquest curs.

L’objectiu principal és fer de la lectura una activitat compartida entre nens, nenes, pares, mares, avis, àvies, germans, germanes... i sabem que per afavorir l’hàbit lector, aquesta és una bona iniciativa.

El divendres el vostre fill o filla portarà a casa La maleta viatgera. La tindreu fins el dijous de la setmana següent, dia que caldrà retornar-la a l’escola. Teniu 6 dies per a compartir lectures amb els vostres fills i filles.

Dins la maleta trobareu una llibreta on ens agradaria que anotéssiu suggeriments i sensacions d’aquesta experiència.

Sabem que hi ha llibres apassionants, llibres que agraden i llibres que no agraden, esperem que dins d’aquestes maletes en trobeu dels primers i dels segons.

Bona lectura!


Què podeu fer des de casa per a millorar l’hàbit lector?

Donar exemple
Escoltar
Compartir
Proposar, no imposar
Acompanyar
Ser constants
Respectar
Demanar consells
Estimular
Organitzar
I el que us digui el vostre sentit comú.

Petites mostres de nens amb maletes


Uf!!!, com pesa. La meva maleta és de color verd.

Quins contes hi hauran a dins?
El pare i la mare no s'esperen la maleta. Quina sorpresa !!!


Aquesta setmana a casa llegirem tots.
Nosaltres tenim les maletesdel mateix color!




diumenge, 14 de novembre del 2010

Els nens de P4 expliquen un conte

                                            

              CONTA-CONTES DE LA SETMANA

 



 Els contes són petits bocins de vida que ens arriben i ens obren finestres al nostre món i a altres de llunyans i desconeguts. Ens transmeten el saber dels nostres ancestres i ens permeten comunicar-nos amb altres persones. És per tot això que contar contes a l’aula o a la biblioteca té uns objectius molt clars: es tracta de fer sentir, pensar i viure emocions gràcies a l’oralitat que recuperarem després, més tranquil·lament, gràcies a lectura. Fomentant aquest vincle fomentarem també el plaer de llegir.

 L’estona que s'explica els contes és una estona especial, plena de màgia.


Si cliqueu aquest enllaç ho comprovareu, cada setmana un nen  d'Ed.Infantil serà ell el/la conta contes pels altres companys de classe.També hi poden participar els pares....








dimecres, 10 de novembre del 2010

IN THE JUNGLE

From the 3rd year primary students:

 It's a snake. It's in the river.

 It's a lion. It's in the grass. 

 It's a parrot. It's in the tree.

 It's a dog. It's in the flowers.

 It's a snake. It's in the tree.

 It's a zebra. It's in the plants.

 It's a giraffe. It's in the grass.

 It's a crocodile. It's in the river.

 It's a monkey. It's in the plants.

 It's a lion. It's in the rocks.

 It's a fish. It's in the river.